Siirry sisältöön

Kaarea

BLOGI: Positiivinen työtiimi antaa tukea hyvään asiakaspalveluun
13.10.2021

BLOGI: Positiivinen työtiimi antaa tukea hyvään asiakaspalveluun

Isoa tuotantokeittiötä voidaan pitää haasteellisena työpaikkana jo kokonsakin puolesta. Mutta kun kokoon lisätään vielä aukiolo vuoden jokaisena päivänä ja sairaalaympäristö, syntyy asiakaspalveluun monia lisähaasteita. Yhtenä työtiiminä tuotantokeittiössä toimivat palveluesimies ja vuorovastaavat, jotka hoitavat päivittäisen toiminnan työntekijöiden, yhteistyökumppaneiden, asiantuntijoiden ja muiden sidosryhmien kanssa. Sidosryhmistä tärkeimmäksi nousevat asiakkaan edustajat, joiden kanssa hyvä yhteistyö luo onnistuneen asiakaskokemuksen.

Sairaala-aterian nauttija ei suoraan ole näkyvillä tuotantokeittiöön, vaan asiakkaat ruokailevat osastoilla tai palvelupisteissä. Miten sitten voimme hoitaa niin, että asiakkaan odotukset täyttyvät ilman konkreettista kohtaamista? Tuotannonohjausjärjestelmä takaa sairaalan yksiköiden ja tuotantokeittiön välisen päivittäisen normaalin yhteistyön, mutta lisäksi tilaavien asiakkaiden kanssa ollaan yhteydessä myös puhelimitse ja sähköpostitse päivittäin.

Työnjohtotiimin yhteistyön merkitys korostuu koko tuotantokeittiön toiminnan sujuvuudessa, mutta erityinen merkitys on asiakaspalvelun onnistumisessa. Työnjohtotiimin avoin viestintä keskenään asioista ja päivän tapahtumista auttaa kaikkia työtiimin jäseniä myös palvelemaan asiakasta mahdollisimman hyvin. Toisen kokemuksesta voi ottaa oppia ja saada vinkkejä hyvistä toimintatavoista.

Työnjohdon työtiimissä on erilaisia vastuita, kuten tuotannon ohjaus, tuotteiden tilaaminen sekä päivittäinen työnjohtaminen. Jokaisen työtiimin jäsenen oma persoona ja työpanos auttavat luomaan asiakkaalle parhaan mahdollisen palvelukokonaisuuden. Yhdessä miettimisen ja avoimen ajatusten vaihdon kautta pystymme luomaan ja tarjoamaan toimivia ja valmiita kokonaisuuksia asiakkaalle.

Työtiimimme  toimivuutta kuvastaa hyvin Kaarean arvot. Yhdessä tehdessä olemme vahvempia. Pyrimme kehittämään asioita paremman lopputuloksen saamiseksi toisiamme ja toistemme mielipiteitä ja ideoita arvostaen. Työtiimin hyvä toimivuus näkyy myös vapaa-ajalla, jolloin voimme kokoontua esim. ruokailun merkeissä. Lähtökohtana kuitenkin on kaikkeen positiivinen tekemisen meininki, joka myös välittyy asiakkaille hyvällä palveluasenteella.

Kirjoittajina kantasairaalan tuotantokeittiön palveluesimies ja vuorovastaavat.